Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
Editorial Dijous, 27 de Novembre de 2014
Opinió
Opinió. Víctor Alexandre
08/03/2011
Unes reflexions al president Mas
"Si no s’adona, com ho fa Jordi Pujol, que estem tocant fons, perdrà bona part de l’immens patrimoni de vots que l’ha dut al poder"
Artur Mas és una persona altament preparada per dirigir Catalunya. N’hi ha prou de parar atenció en les seves respostes, quan l’entrevisten, per veure que té el país al cap. Es nota, per tant, que tots aquests anys d’espera com a candidat a la presidència no ha dormit a la palla i la victòria electoral li ha arribat en el millor moment. Molt millor ara que no pas abans. Però la intel•ligència política no consisteix només en això, també demana saviesa per interpretar el pols del país, coratge per defensar-lo i, si no és lliure, ambició per alliberar-lo. Altrament, estaríem parlant d’un gestor, no pas d’un polític amb vocació de fer història. Durant uns anys va funcionar la política de peix al cove, però ara està prohibit pescar i el cove és buit. I Artur Mas hauria de ser prou intel•ligent per adonar-se’n. Si no se n’adona, com ho fa Jordi Pujol, que estem tocant fons, perdrà bona part de l’immens patrimoni de vots que l’ha dut al poder. Per això, a propòsit d’unes recents declaracions seves, m’agradaria fer-li unes respectuoses consideracions.

Artur Mas: “La vida de les nacions són mil•lennis, i Catalunya és una nació. I, per tant, nosaltres hem d’entendre que la nostra història ve de lluny i ha d’anar lluny, i en això no podem tenir urgències que ens facin equivocar en temes importants. Què vull dir amb això? Que ja hi trobarem la solució. Ara què tenim a Catalunya? Tenim una societat sentimentalment dividida, i, a més, en blocs bastant iguals: una part important de la societat catalana que entén que la pertinença a Espanya no té futur, i és una part significativa, però també n’hi ha una altra, molt important, que creu que els lligams amb Espanya s’han de mantenir”.
Consideracions: En primer lloc, fóra convenient que ens digués en quin mil•lenni situa la independència. Però també ens hauria de respondre altres preguntes. Per exemple, per què diu “ja trobarem la solució” quan fins i tot el mateix Jordi Pujol li acaba de dir fa pocs dies? Com ho sap, que no hi ha una majoria favorable a la independència, si mai no s’ha fet cap referèndum vinculant? Si flairant el carrer ja sabem què votarà la gent, potser que ens estalviem la despesa de les eleccions cada quatre anys, oi? I, posats a fer interpretacions de la realitat, també poden dir que, d’acord amb el resultat de les consultes que s’han fet fins ara, hi ha una majoria favorable a la independència, una minoria en contra i un ampli sector indiferent que acceptaria amb tranquil•litat el veredicte de les urnes.

Artur Mas: “Jo estic, com se sap, més a prop d’aquells que pensen que Catalunya pot tenir vida pròpia. A mi no m’espanta gens una Catalunya amb ple autogovern. També sé una altra cosa: fins i tot en el cas que Catalunya arribés a la seva plenitud com a nació, això no podria suposar un trencament amb Espanya ni un allunyament total amb Espanya. [...] Una part importantíssima del teixit productiu i econòmic català està imbricat en la resta d'Espanya. [...] Però segon: tan o més important, és que hi ha com a mínim el 50% de la societat catalana que té lligams sentimentals amb la resta d'Espanya. I sap per què? Perquè els seus morts els tenen enterrats en els cementiris dels altres territoris espanyols. I quan tu tens els teus morts enterrats en determinats cementiris hi tens arrels, hi tens lligams sentimentals”.
Consideracions: Per què li fa tanta por el mot independència i utilitza eufemismes, com ara vida pròpia, autogovern, plenitud...? Qui parla d’allunyament d’Espanya? Una independència política no és un moviment sísmic i cap nació, pel fet d’esdevenir Estat, canvia de continent. En què es basa per dir que els lligams sentimentals de molts catalans amb Espanya es trencarien pel sol fet de ser membres de les Nacions Unides? No es poden tenir lligams afectius des d’un Estat a un altre? Un català amb arrels marroquines no pot ser feliç pel fet de tenir un passaport diferent del del seus avis? Hi ha cap llei que prohibeixi la lliure circulació de persones a la Unió Europea? Hi ha cap llei que impedeixi que les persones d’una altra nacionalitat puguin entrar en els cementiris europeus i honorar els seus morts? Com pot ser que el president de Catalunya es refereixi a Espanya com ‘la resta d’Espanya’? Si som una nació, com pot ser que d’una altra nació en diguem ‘la resta’? En què quedem, o som Catalunya o som Espanya? Si som Catalunya l’expressió ‘la resta’ només pot ser referida a ‘la resta dels Països Catalans’, a ‘la resta d’Europa’ o a ‘la resta del món’, però mai a Espanya. I, si som Espanya, és obvi que la nació catalana no existeix, perquè ser català és aleshores tan folklòric com ser murcià, extremeny o castellà. Altrament, hom pot pensar que l’únic a què aspira el senyor Mas és a ser un espanyol de primera.

Artur Mas: “Si vostè planteja [als catalans amb arrels espanyoles] que el que hem de fer, simplement, és tallar els lligams, que hem de tallar les arrels, els està plantejant una cosa que ells no poden assumir, i això s’ha d’entendre”.
Consideracions: Tornem al mateix d’abans. Qui parla de tallar lligams? Qui parla de tallar arrels? Els sentiments són íntims, senyor president. I les arrels tenen a veure amb la terra, no pas amb l’estatus polític de la terra en qüestió. Per altra banda, com és que els catalans que no volen una Catalunya sotmesa a Espanya han “d’entendre” els qui sí que la volen i s’hi han de conformar? Per què no planteja el tema a l’inrevés? Per què no diu a aquests últims que entenguin i que assumeixin la necessitat d’independència de Catalunya i que, encara que no els agradi, s’hi conformin?

Arribats aquí, la qüestió és: què fan tots aquells catalans, amb parents espanyols, que volen la independència de Catalunya? No compten? El sol fet de tenir arrels espanyoles els inhabilita per voler un Estat propi? Ves per on, si hi ha una cosa ben tangible en l’independentisme és la seva transversalitat quant a orígens. N’hi ha prou de parar atenció en molts dels cognoms que el defensen per comprendre que la independència de Catalunya no té res a veure amb la sang sinó amb el sentit comú. Des de Convergència, per exemple, Àngel Colom està fent una magnífica tasca al país amb catalans vinguts d’arreu del món que volen per a Catalunya el mateix estatus polític que el dels seus països d’origen. Són catalans vinguts de Bolívia, de Colòmbia, de Xile, d’Equador, del Perú, del Marroc, del Senegal..., que saben que viure en una Catalunya independent no ha de significar cap tall amb les seves arrels, perquè les arrels no es perden mai i t’acompanyen tota la vida visquis on visquis. Reflexioni sobre això, benvolgut president.
Víctor Alexandre
Víctor Alexandre Escriptor i periodista. Ha estat director i presentador de programes a Ràdio 4 i corresponsal a Alemanya per al diari Avui, el setmanari El Temps i la Cadena SER. Alguns dels seus llibres són Jo no sóc espanyol (1999); Despullant Espanya (2001); El cas Carod (2004); El somriure de Burt Lancaster (2005); La paraula contra el mur (2006); TV3 a traïció. Televisió de Catalunya o d’Espanya? (2006); Nosaltres, els catalans (2008); Set dones i un home sol (2009) premi Mercè Rodoreda; Trifulkes de la Katalana Tribu (2009); Una història immoral (2010); Cor de brau (2011); i Onze.Nou.CATorze. 1714 (2013). El seu darrer llibre és La independència explicada al meu fill (2014).
Seguir l'autor
@valex_cat http://www.victoralexandre.cat
(64 en total)
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Comentaris
Informaciówww.elsingular.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingular.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Quim
11/03/2011 10:59
Ja ho deia que el Brauli tornaria. És el que passa quan no et pots treure del cap algú.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Depertaferro
10/03/2011 23:30
Es nota que la la Laura és una altra dels que homenatgen dirigents feixistes.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Brauli
10/03/2011 23:17
Caram, en Quim se'ns mostra com un psicoanalista freudià. Està molt bé, llàstima que el que toca sigui comentar l'article, i com crida l'atenció l'ensabonada infumable de l'Alexandre a CiU, que recorda un fill orfe que busca desesperadament un papà perquè l'estimi.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Francesc T.
10/03/2011 23:16
Carai Despertaferro, no et posis així per un acudit home. A veure si no podrem ni fer broma ara.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Laura
10/03/2011 22:59
Doncs tampoc sembla que el Despertaferro dels comentaris, que acusa els altres de no donar la cara, doni tampoc ell la cara, oi?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Despertaferro
10/03/2011 20:19
L'antidretà i el Francesc T són ensabonadors de dirigents feixistes amb diner públic. Fan una gran tasca. Hi ha res més fatxa i dretà que això? Samaranch, vés per on, era millor que ells. Com a mínim donava la cara. Ells, en canvi, s'amaguen com el que són.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Francesc T.
10/03/2011 19:48
De camisa no sé si li costarà, però d'americana... fa 20 anys que no se la canvia.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Desperraferro
10/03/2011 19:34
Ostres, l'Antidretà d'Esquerra, homenatjador de dirigents feixistes, donant lliçons. Mira com no dóna la cara.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
antidretà
10/03/2011 17:49
Ensabonant convergents el Víctor Alexandre està fent números per entrar de militant a Convergència i a veure si de pas li donen algun càrreg com el del Colom. A ell no li serà gaire difícil canviar de camisa perque ja ens ha demostrat sobrades vegades que tot aquest rotllo de les dretes i esquerres no va amb ell. Per saber, ni tant sols se sap si és una persona d'esquerres.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Despertaferro
10/03/2011 16:37
Va per a l'Antidretà i per al PEP: La manera més fàcil de desenmascarar-vos i de saber que ni sou d'esquerres ni independentistes és mirant el que heu fet Esquerra i vosaltres, dedicant-vos a organitzar un homenatge a un dirigent feixista com Samaranch a la seu del govern de Catalunya. I no contents amb això, li heu cantat les excel·lències mentre la premsa internacional es fregava els ulls i no s'ho creia. Au, Pep i Antidretà, poseu aquest homenatge en el vostre currículum, si teniu valor, i aneu pel món a veure qui us dóna feina. Sempre us quedarà la Falange. Gràcies per arrencar--vos la careta.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Eduard
10/03/2011 16:21
Antidretà, el que encara no sabem és qui ets tu. Per què no comences per donar la cara, covard?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Despertaferro
10/03/2011 16:14
Mira fals Antidretà, no culpis als altres de la teva ignorància perquè, com sempre en aquest fòrum, fas el ridícul. Quan algú és d'esquerres de debò no va per la vida proclamant-ho com fas tu. Es nota que necessites reopetir-ho perquè ja fa temos que tothom t'ha vist el llautó. vivint a costa del càrrec que et va donar el milionari espanyolista Montilla.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Pep
10/03/2011 15:58
Molt bé, Víctor, ja pots passar per caixa a cobrar els "servicios prestados" en els darrers anys. Per fi t'has tret la careta. Ara ja tothom sap que ets independentiste per fora i convergent per dins, més o menys com en Colom.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Felip P.
10/03/2011 15:12
No cal tenir cap doctorat en comunicació per veure que aquí sota hi ha molts noms diferents i poques diferents opinant. Això és un fet comú als comentaris als articles de Victor Alexandre. Per altra banda, és al peu dels articles d'aquest senyor on trobem la màxima expressió del que es coneix com a ritual de l'odi. Cadascú que tregui les seves propies conclusions
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
antidretà
10/03/2011 15:08
El Víctor Alexandre ni tant sols se sap si és una persona d'esquerres o de dretes perque només parla del tema únic de la independència. Per la manera com ensabona convergents dedueixo que de persona d'esquerres en deu de tenir ben poc. Després del fracàs del xiringuito de Reagrupament no m'estranyaria gens veure'l demanar qualsevol dia d'aquests el vot per a Convergència.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Afanyat
10/03/2011 00:45
toniA, si la gent li compra el peix, potser és perquè el que tu voldries vendre (i no vens) és més podrit encara. Si vols jugar amb els de la teva edat, vés a l'e-noticies, afanyat.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
toniA
09/03/2011 23:39
El que diu el President és una sofisticada elaboració del que va dir en Duran, però la idea de fons és el mateix. No són més que un parell d'unionistes a sou que han d'empescar-se-les per continuar enredant al personal i vendre-li peix podrit.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
cati
09/03/2011 19:46
De tots aquest comentaris, se'n salven tres o quatre. Ara faré una llista amb els noms més aburrits, per no llegir-los d'entrada. El temps es valuós i cal aprofitar-lo. L'article em sembla molt interessant, doncs totes aquestes anotacions de les paraules de Mas, encara que desconec el context, crec que son poc afortunades com a mínim. Aquesta frase de "la resta d'Espanya" tindria que eliminar-se del vocabulari nacionalista. Espero que en prengui nota el President.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Quim
09/03/2011 15:41
El punt dèbil del Brauli és la seva immaduresa. Per això diu tantes bajanades i es posa tan en evidència. Com algú que malgrat l'edat no ha conegut mai cap joveneta ni cap madureta perquè no hi hagut mai ningú que l'hagi volgut més que com un nen de pit. Per això va per la vida buscant un pare, just el que ell no podrà ser mai. És patètic, pobret.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Free Catalonia
09/03/2011 15:36
Dani, Loos, Uri, Brauli = Avís per a nouvinguts.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
avís per a nouvingut
09/03/2011 15:00
Sobretot no porteu la contrària als arguments del VíctorAlexandre, sino sortirà amb els seus nicks (Quim i altres) a picar-vos la cresta! Hi ha gent que te la pell molt fina i no suporta la discrepància.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Brauli
09/03/2011 13:44
El punt dèbil del Quim és que el contradiguin. Si hi ha una cosa que no suporta és que el qüestionin en res. Per això diu tantes bajanades i es posa tant en evidència. Com un vell verd darrere les jovenetes, ho farà cada cop més, ja ho veurem. No ho pot evitar. És patètic, pobret.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Quim
09/03/2011 12:18
El punt dèbil del Brauli és la indiferència. Si hi ha una cosa que no suporta és que l'ignorin. Per això diun tantes bajanades i es posa tan en evidència. Ho farà cada cop més, ja ho veurem.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Brauli
09/03/2011 11:25
En Quim s'autoenganya volent creure que, allà on hi ha covardia ensabonadora en l'article, de fet hi ha ironia. Delirant. Si no fos perquè fa pena, n'hi hauria per fer-se un tip de riure. Deu ser d'aquells que no entenen la ironia dels altres però tots hem d'entendre la seva.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
La vida
09/03/2011 09:50
Oracle, no sabíem que et dediques a la vidència. Ja pagues els teus impostos en aquest camp? El teu problema és que com que no tens ètica ni principis, et penses que tothom és com tu.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
oracle
09/03/2011 00:14
L'any proper veurem el Víctor Alexandre amb el carnet de Convergència sentat al costat de l'Àngel Colom. Serà la merescuda recompensa a tants anys d'ensabonar convergents i de bramar contra els infidels i traïdors d'Esquerra.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Joanet
08/03/2011 23:38
Narcís, no voldria ser el teu cap. Quina empanada mental que portes, noi.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Timbaler del Bruc
08/03/2011 23:36
Es una vergtonya que es subvencioni un niu de separatistes com aquest i d' altres amb diners publics. VISCA CATALUNAYA ESPANYOLA I VISCA ESPANYA!!!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Narcís
08/03/2011 22:59
I per acabar-ne el dia , alexander de Convergéncia y Unió? .. què n'heu fet de nastra nació?, què n'heu fet de nostres ciutadans?, què n'heu fet de nostres diners? PD: és clar sou el cavall de Troia d'espanya així de nostre exhauriment .. extermini via gota malaia! Nota: no ens ensenyis la camisa sense corbata .. ensenya'ns el compte corrent! Anotació al marge: pobra Catalunya .. podent ser una potència com Estat acabar-hi com una simple regió/ comarca del nord d'Àfrica
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Matilda
08/03/2011 22:27
Víctor, no perdis el temps amb aquest botifler, que pel tipus de comentaris que fa, deixa ben clar que el que pensin els espanyols que volen una Catalunya sotmesa li fa mooooooolta por i que en definitiva és millor no moure's per no trencar la convivència, el mateix discurs que fan servir els partits nacionalistes espanyols com el PSOE-C, PP i C's. CIU no és un partit independentista ni ho serà mai; és més: el seu president i la majoria de votants arrosseguen un síndrome d'Estocolm impressionant: heu vist mai que Espanya es preocupi de preservar la cultura marroquina, perquè els milers d'immigrants d'aquest país no es vegin obligats a trencar amb les seves arrels un cop adopten la nacionalitat espanyola? Que potser s'ensenya a les escoles espanyoles, l'Amazigh? I la religió islàmica? Quants espanyols (i catalans) saben quina és la capital del Marroc i com es diu el seu rei? I encara dieu que Mas és un home que sent el país? Au va!!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Quim
08/03/2011 21:50
Saps què passa, Teresa, que la ronia et supera. Requereix un nivell d'intel·ligència i de finesa massa elevat per tu. Per això no la captes encara que t'ho llegerixis 20 vegades. Deixa-ho córrer i vés a dormir.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Joan Anton
08/03/2011 21:40
Sí, Teresa, a tu et va la grolleria i la mossegada. D'elegància no n'has sabut mai res de res. Fas pena, noia.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Teresa
08/03/2011 21:12
Impecable article, tot i que li sobra el to ensabonador de l'articulista a CiU. Sigui dit amb respecte, m'ha semblat ridícul.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Narcís
08/03/2011 20:52
Solsament en afegir dues paraules per en dir qie una ètnia cultural forana/ estrangera per mitjans de les armes i la sang d'antany conservant -ho amb dictadures/ cops d'estat i invasió poblacional pot fer, desfer, trapitja'ns, anorrea'ns fora mida sota pretext d'una ' pseudodemocràcia ' com aquesta? PD: de quines reflexions en parles?, de l'extermini de tot ordre de les nacions conformadores a desgrat seu de ses estats? Nota: alexander .. el que tens de fer és ' representar Barcelona/ Catalunya a la ONU ' ! Nota: o tan sols ets un escrioptor .. cobra sous? Anotació al marge: prou venuts , prou botiflers, prou bones peces .. fes que ens hi podem refiar-ne ( sinó qui?, el ciutadà mil del carrer?)! per curiositat femenina un servidor en pensava el mateix .. però no pot ser pas, car àdhuc:1. a població és prolongació del teu domicili ( si no és eventual) així d'una o altra manera t' esquitxa sigui per: - la salubritat de l'aigua i medi ambient/control de queviures i begudes/enllumenat públic/recollida de residus/neteja viària/clavegueram/pavimentació/zona de vianants/cementiri/parcs públics/mercat/instal·lacions esportives/biblioteques públiques/transport urbà/protecció de menors, - .. i tants d'altres com els mateixos tributs de l'IBI/aigua/escombraries ( i per no dir-hi res d'assistència social/serveis socials )!2. la política no pot pas ser ' literatura ' o poesia o prosa o art broix .. hom ha d'actuar donant-hi respostes àdhuc abans de que es produeixin preocupacions o problemes envers el veïnat així allò que més hi juga és la ' responsabilitat ' !, encara que potser qui visqui en altre dimensió econòmicasocial .. pensi mirar-s'ho de lluny estant! PD: de segur hauria de passar amb consellers i d'altres càrrecs .. així a l'estat! Nota: el Excel·lentíssim Senyor president de la GFeneralitat ( o en femení ) mai per mai pot anar de gerro xinès sinó ser el primer en arromangar-s'hi com primer veí d'una ciutat que no pas simple portaveu ..! Anotació al marge: accés als llibres? .. però de gent honrada, honesta, digne i, sobretot, veritable i sincera ( això és, no qualsevol llibre per molt màrqueting o renom que hi tingui!)
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Lectora
08/03/2011 17:16
Sí, "Un lector", tots els esclaus tenen el vici de somiar amb la seva independència. I això, els seus carcellers, com tu, no ho suporten.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
un lector
08/03/2011 17:05
Hi ha gent que només sap parlar de la independència i de cap altre cosa.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Gambit, en català
08/03/2011 17:02
Gambito, pots citar un lloc on el senyor Alexandre hagués defensat un pacte Esquerra-CiU? Vinga mentider, que t'estem esperant. Ah, i no t'olbidis d'afegir-hi l'enllaç, eh? Que som a la xarxa.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Free Catalonia
08/03/2011 16:56
Dani, Loos, Uri = Avís per a nouvinguts.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Avís per a nouvingut
08/03/2011 16:09
Sobretot no porteu la contrària a l'Alexandre, que sortirà el Víctor amb els seus nicks a picar-vos la cresta!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
gambito
08/03/2011 15:43
Ja veieu tots de quin peu calça el Molt Honorable. I ja veieu què fa aquest govern dels millors. plorar i plorar, però quadrar-se front Madrid, ens ho podem treure del cap! Encara ric amb els numerets del 80 per hora, i ara per collons a 110 arreu!!! Penso que el Sr. Mas mai s'ha plantejat res més enllà que arribar a la presidència de la Comunidad Autònoma de Cataluña. Això però sí: siendo un español de primera, exclussiu, que se'ns noti, parlem català. I no té ni idea de cóm plantejar-se una cosa diferent. El que em molesta sobiranament és que es pensi tan sols comparar CiU amb Esquerra. Esquerra pot haver-se equivocat en la seva actuació de govern, ningú ho nega, ells tampoc, però ha dut al país a uns nivells de conscienciació nacional per part dels seus ciutadans mai somniats per ningú. Fent-ho molt malament, fixeu-vos-hi, ha col·locat la independència en el centre polític català. Voleu dir que si Esquerra havés fet govern amb CiU haguéssim arribat on som? Ara amb la intoxicació de tots els mitjans i oipinadors, també de l'Alexandre, ens hem equivocat tots escollint el nou parlament d'on ha sortit el govern que somnia amb l'oasi català. Sort en tenim de la crisi que no els donarà treva, que no se'n sortiran, i això continuarà alimentant la flama d'un món millor a casa nostra: el de la Catalunya, no eufemísticament "plena", sinó simplement independent!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Uri
08/03/2011 13:40
Mira Uri, cal ser molt mesquí per dir les coses que dius. Però, ja ho pagues amb la teva soledat, pobret.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
joan de Girona
08/03/2011 13:31
Cada vegada que sento el fals argument de la "fractura social" ho trobo indignant. Què vol dir això, que només tenen dret a sentir-se fracturats els espanyolistes,pobrets? Per què ells no se sentin fracturats hem d'anar nosaltres amb el cap cot aguantant tota mena d'humiliacions(TC,TS,infraestructures,insults des de la caverna,etc) Aquí la única cosa que s'està fracturant és la cultura, el pais, l'economia i la identitat catalana. I això s'està fent des de tots els poders, i ara a més gent com Cs i PP volen despertar la fera espanyolista perquè ells sí que saben mossegar(ho han demostrat històricament).
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Josep
08/03/2011 13:29
Excelent Article Alexandre!!!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Marta Rigau
08/03/2011 13:17
'Loos', portes tan odi al cos que inclús veus fantasmes per tot arreu. Es el que passa quan un es veu a un mateix, oi?
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Uri
08/03/2011 13:03
La Marta Rigau i en Santi (que són la mateixa persona) no argumenten, desqualifiquen. Per això són cínics acusant els altres de mesquins. Si fos per ells, censurarien els comentaris que els són desafectes. Per sort, s'ha de reconèixer que aquest diari és menys dogmàtic i té més sentit democràtic.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
loos
08/03/2011 12:54
Marta Rigau=Víctor Alexandre
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Pau Vallejo
08/03/2011 12:44
Gràcies Victor! Fa temps que li qüestiono les mateixes preguntes al President, com molts altres, però amb la diferència que les meves només serveixen com a vàlvula d'escapament personal i les teves segur que arribaran al destinatari. Un altra cosa serà que les respongui o quina serà la seva resposta. La gran diferència entre uns i altres és que uns neguen l'oportunitat de tenir un estat propi i tenir una identitat legal amb DNI i passaport a nivell mundial a els altres. I els altres per a res volen la desaparició d'aquests drets pels altres, és més per fi donen la possibilitat a l'estat espanyol per a que és conformi com millor ells creguin, un estat centralitzat, autonòmic, federal o com els hi sembli millor. Quan la gran majoria de membres d'una nació tenen el mateix sentiment de pertinença a una mateixa comunitat, el seu nivell de solidaritat entre els seus membres és infinitament superior, que amb la de membres de altres comunitats o nacions. No és el mateix per un ciutadà de Catalunya que amb els seus diners és millorin les rodalies a Madrid o que ho facin a Barcelona. Això que resulta tan obvi i evident s'hauria de tenir en compte i acceptar amb tota normalitat que cada nació aspiri a tenir estat propi. Un altra cosa és com després pot haver solidaritat entre diferents nacions, que sempre hauria de ser pactada i voluntària, mai forçada i a uns nivells de vergonya i insostenible, com seria el 10% del PIB d'un país.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
atlasac
08/03/2011 12:02
SEMPRE L´ACERTES!!! M´estic arruinant perque vullc lograr editar un parell de milions de pasquins.... El CASTELLA MATA el català.- NO SEA CRIMINAL LINGÜISTICO PERO CRIMINAL El CASTELLA ASSASSINA el català.- NO SEA ASESINO LINGÜISTICO PERO ASESINO El CASTELLA es el GENOCIDA català.- NO NOS HAGA DESAPARECER GENOCIDA.... això fà 30 anys que ho havessin tingut que fer els...........poseu l´adgetiu!!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Noemí
08/03/2011 11:58
Víctor, perdoni, però Pujol no s'ha adonat de res, simplement ara toca, per enfortir el partit, dir que volem deslligar-nos d'espanya. Si no ho deia abans és que ja li estava bé. I pel que li respecta a Mas, igual. Ara té fortuna parlar encara que sigui amb eufemismes d'un estat propi. Ja sabem també, que CiU sempre s'ha mantingut ambigu respecte les necessitats de Catalunya. Ells volen un ministeri a Madrid, encara que ho saben dissimular millor que no pas en Duran. Víctor, deixi estar CiU, és perdre el temps perquè és com picar a ferro fred. Ells ja estan al poder i faran el que els plagui. ERC ho va fer i CiU també ho va fer i ho farà. Salut
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Dakanu Simirri Tidà
08/03/2011 11:29
Molt bon artícle. Molt bo. Sobre la primera consideració: Se li hauria de dir al senyor Mas que la seva tasca no és la d'adminstrar la realitat (com fa un gestor) sinó la de fer canvis per millorar-la (com fa un polític). Per tant, si ell creu que la independència és el millor per aquest país, el que ha de fer és conscienciar els xarnegos que el millor per ells i les seves famílies és viure a una Catalunya independent. Però no l'he sentit mai intentar-ho, ni fer cap campanya mediàtica, ni parlar-los sobre l'espoli fiscal, ni sobre l'estat de ruïna de les infraestructures ni de la sanitat pública. En definitiva, del mal negoci que és ser espanyols. En convenceria a més d'un i més de dos. I aquesta meitat que ell diu passaria a ser la meitat de la meitat. I tindríem el camí lliure.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Roderic
08/03/2011 11:10
Això de les arrels, els cementiris o la sang són els clàssics arguments de l'espanyolisme tronat que defensen els Colono's
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
elisenda sala ponsa
08/03/2011 10:24
Felicitacions per tant intelligent argumentació! Ara cal que els "altres catalans" en tinguin coneixement i no els embuliquem amb consideracions identitàries.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Santi
08/03/2011 10:22
Mira Dani, cal ser molt mesquí per dir les coses que dius. Però, ja ho pagues amb la teva soledat, pobret.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Narcís
08/03/2011 10:20
A) És obvi que tenir sobirania no vol dir pas donar l'esquena àdhuc posar un ' mur de tancament ' pel que fa a espanya! B) Així mateix, com diu l'Alexander, que les arrels tenen a veure amb la terra que no pas amb l'estatus polític ( ni de bon tros quan són societats diferents)! C) Si la llibertat individual és sagrada què no serà la d'una comunitat, d'un col·lectiu .. d'una nació mil·lenària cosmopolita, interracista, pluricultural i multilingüista a ca seva/ son territori trepitjada fins son afollament per complet? D) Prou d'excuses/ pretexts d'unitat espanyola quan tan sols tracta d'ésser un estat unitari i simple, ço és, llur Poble d'ètnia cultural castellana qcupant-hi tota la península .. sense més contemplacions! D) Tanmateix són ells que no volen saber-ne res de nosaltres ( i això d'ésser llurs capdavanters secular seculorum!) .. tan sols de nostra superfície de terra i diners fora mida fins esgota'ns-hi així són d'estúpida car també seria sa insuficiència! PD: no hi ha res a fer! .. són simples acostumats o súbdits de monarquies absolutes, capitosts, cabdills, dictadors, tirans, sàtrapes així lluny de reconèixer la llibertat i consegüentment la realitat que els envolta! Nota: com no sortim disparats aviat de ses urpes .. romandrem com resta de sèrie/ liquidació així simple peça de museu! Anotació al marge: nostres estimats avantpassats llunyans o recents, nosaltres mateixos i nostres descendents, a més de forans nouvinguts sigui tan sols per agraíment fins i tot per no acabar com ses terres d'origen .. mereixem la ' sobirania ' ( el contrari és .. crim de lesa humanitat!)!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
joan de Girona
08/03/2011 10:05
A les Espanyes en saben molt. Han estat fent amb Catalunya el mateix que la Xina amb el Tibet i el Marroc amb el Sahara. Enviar emigració civil massiva castellana per tal de diluir totalment la població i la identitat catalana. Si no ens afanyem aquest 50% passarà a ser molt superior perquè encara que no siguem als anys 60s continua venint gent amb l'arrogància castellana de sempre. A Girona ens està passant ara mateix. Estan guanyant temps i enverinant la situació amb quintacolumnistes com Cs per fer fracassar qualsevol referendum
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Marta Rigau
08/03/2011 10:04
Dani, el que no cal és esforçar-te amb sectaris plens de bilis com tu, que amangant-te com un covard, et dediques a fer judicis d'intencions sobre les persones. El teu lloc és el fòrum d'una peixeteria i no el del Singular. El problema és que els peixaters, amb raó, sentirien vergonya de veure-t'hi.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Indigeta
08/03/2011 09:34
Sempre he pensat que el millor per la Nació catalana i els catalans seria el tenir un estat propi, i el que encara m´ha acabat de convencer del tot és el que vaig llegir fa un parell de dies en un digital que deia que una vegada independents ens deslliurariam del espectacles que ens dediquen els "partits independentistes". Jo hi afegiria que també ens deslliurariam del taladro de la mitja dotzena d' "independentistes" que ens bombardegen a diari per Internet, que no és poca cosa. Independència ja, siusplau!!!!!!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
MARC-SABATES.COM
08/03/2011 08:46
Artur Mas ho lamento ! ! Estic amb Joan Laporta Unitat = Independècia . Ni espanya ni frança . Catalunya nostra pàtria No volem ser una colonia espanyola ! ! INDEPENDENCIA //*// 2014.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Dani
08/03/2011 08:45
No t'hi esforcis, Alexandre. No és qüestió que Mas no ho entengui, és que no ho vol entendre perquè el seu partit, aquell a qui amb tanta falsa amabilitat et refereixes és una simple maquinària de poder a qui, com queda clar, no l'importa gens el país per més que s'embolcalli amb la senyera, cosa que només fan per enredar els incauts que els voten. Exactament igual que Esquerra: un frau per al país.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Poruc
08/03/2011 07:29
El problema nostre molt greu consisteix en el fet que els espanyols ens han rentat el cervell fins a l'extrem que a molts Catalans els hi sembla encara avui en dia que més enllà d'espanya no n'hi ha cap possibilitat de vida i molt menys de desenvolupar una societat digna i pròspera.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Al-Rumi
08/03/2011 07:19
Els místics sufís diuen que d'un moro vell mai en sortirà un bon cristià. Doncs d'un col·laboracionista de mitjana edat no penadit com és en Mas,difícilment en sortirà un bon independentista.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Joan
08/03/2011 04:44
Sr. President, si us plau, ho tingui present.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Marcel
08/03/2011 02:59
Excel·lent.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Enric
08/03/2011 01:16
Jo crec que l'Artur Mas no vol reflexionar sobre això. Si no, ja ho hauria fet; no costa tant, i ha tingut 7 anys per reflexionar-hi.
S'està parlant...
Enquesta
Participaràs a les eleccions plebiscitàries que proposa Mas?
Participaràs a les eleccions plebiscitàries que proposa Mas?
10 %
84 %
6 %
114 vots
Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
© ElSingularDigital.cat S.L. 2012
desenvolupament bab software | diseny gràfic l'eixida