Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
Editorial Divendres, 31 d'Octubre de 2014
Opinió
Opinió. Enric Oller
27/03/2012
SKODA SUPERB COMBI GREENLINE: EFICIÈNCIA MÀXIMA
És el familiar més gran de la firma txeca però també un dels més respectuosos i econòmics del segment. Qualitat i bon preu continuen esdevenint tònica. En aquest cas, amb l’afegitó d’un complet equipament i d’una mecànica eficient i austera que acaba incidint en el sentit pràctic i funcionalitat d’un cotxe que no paga impost de matriculació.
La segona generació del Superb arrossega també l’ampliació de l’oferta a través de la versió Combi amb carrosseria familiar. L’engraellat del Superb Combi GreenLine, ribetejat amb cromats, suggereix elegància i modernitat. Cosa que li fa guanyar presència. De fora estant, la silueta del nostre protagonista delata com li han allargassat el sostre per incidir en l’aerodinàmica i rebaixar consums. Les barres longitudinals al sostre i unes precioses llandes d’aliatge lleuger (que s’ofereixen en opció amb diàmetres que oscil•len entre les 16 i les 17 polzades) fan que aquest vehicle ostenti aquella presència que s’espera en els autos de categoria superior.

A l’interior, els 4 centímetres suplementaris d’amplada i la redistribució de les butaques milloren, encara més, l’espai. De fet, amb el centímetre a la mà, hem d’anar a vehicles com el Mercedes Classe S o el BMW Sèrie-7 per trobar una accessibilitat similar o tant de tros reservat per a les cames d’aquells que viatgen al darrera. La marca de Mlada Voleslav també ha incrementat el tacte i la qualitat dels materials emprats. Totes les portes van revestides i els comandaments s’identifiquen al primer cop d’ull. Hi ha molts forats pels petits objectes i l’ambientació, d’estil clàssic i elegant, tramet sensació de solidesa. El confort de marxa és prou refinat però per assumir l’excel•lència potser seria necessari millorar un xic el grau d’insonorització per evitar que la remor provinent dels passos de roda o la mecànica arribin ocasionalment a l’habitacle. La nostra unitat de premsa duia l’acabat Exclusive amb seients amb regulació elèctrica, climatitzador “bizona”, equip d’àudio amb vuit altaveus, fixacions Isofix al darrera i grups òptics amb el nom del model gravat a l’interior.

A la cua del cotxe, el suport de la placa de matrícula s’ha desplaçat just a sobre del paracops per poder col•locar un gran logotip de la marca i la nomenclatura del model. La porta que dóna accés al maleter amaga un gran compartiment amb 633 litres de reserva. Un volum ampliable fins els 1865 litres si optem per plegar completament els respatllers del seient del darrera.

Però més enllà dels detalls de maquillatge extern o de l’evident sentit pràctic del model, el Superb Combi GreenLine munta una mecànica que assegura un consum i un nivell d’emissions francament contingut. Parlem de la darrera generació del 1.6 TDi del grup Vokswagen. Un motor que genera 105 CV de potència gràcies al sistema d’injecció common-rail i que proporciona el millor de si entre les 1500 i les 2500 voltes. El munten transversalment associat a un canvi manual de només cinc marxes tirant a llargues, cosa que fa possible circular a règims ben modestos, pràcticament sense rumorositat mecànica i amb mitjanes de consum francament ajustades. Entre les tecnologies que col•laboren a l’obtenció d’aquests registres hi trobem el sistema Start-Stop (que la casa assegura que estalvia fins a un 10% de combustible), el mecanisme de recuperació d’energia en frenada (que recarrega la bateria a través de l’energia cinètica) i els pneumàtics de baix fregadís, que necessiten menys esforç motriu per arribar a la mateixa velocitat.

L’arquitectura de l’esmorteïment proporciona una conducció força equilibrada. Fàcil. Aconsegueix destil•lar la fermesa justa tota vegada que filtra prou bé les irregularitats del paviment. La distribució de masses i el propi volum del vehicle fan que acusi una certa tendència al subviratge. Una concessió fàcilment neutralitzable amb la generosa distància entre eixos que presenta el xassís, tan bon punt es redueix la velocitat.
Enric Oller
Enric Oller Va nèixer a Barcelona, casat i pare de dos fills. És llicenciat en periodisme, càmera de televisió i copilot de ral·lis. Ha estat tres vegades Campió d'Espanya de Raids, ha disputat cinc Dakar's i -en aquesta activitat esportiva- s'ha assegut a la dreta dels dos germans Servià; d'en Josep Mª Solé; en Ramon Dalmau; en Santi Anglada o en Jaume Collelldevall. Fa més de 20 anys que escriu de temes de motor col.laborant regularment a diverses publicacions com El Observador; l'AVUI; la revista El Temps o Woman.
(0 en total)
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Comentaris
Informaciówww.elsingular.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingular.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
S'està parlant...
Enquesta
Si el govern espanyol recorre el 9-N aniràs a votar igualment?
Si el govern espanyol recorre el 9-N aniràs a votar igualment?
95 %
5 %
1 %
1410 vots
El teu nom: Ja n'hi ha prou. Vull acabar la vida en llibertat ...
Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
© ElSingularDigital.cat S.L. 2012
desenvolupament bab software | diseny gràfic l'eixida