Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
elSingular.cat utilitza ‘cookies’ per millorar l’experiència de navegació. Si segueixes navegant entenem que ho acceptes.
Editorial Dimecres, 30 de Juliol de 2014
Opinió
Opinió. Josep Maria Casasús
04/04/2012
L’esquerra badoca
"Els partits volen manar a la ràdio i a la televisió col•locant en el Consell persones que no tenen on caure"
La Presidenta del Parlament va demanar a degans de Facultats catalanes de Comunicació que exposéssim el nostre parer sobre les lleis de televisió. Alguns de vostès potser van veure per TV3 unes imatges d’aquella compareixença parlamentària.

El Parlament no ens féu cas. Aprovà una llei de televisió empeltada amb l’esperit intervencionista de les franquistes. Els polítics volen controlar la tele. De res serví que els acadèmics invoquéssim models de televisió democràtica basats en lleis que defensen la independència dels mitjans respecte als partits, lleis que asseguren un televisió pública i no pas una televisió política partidista.

Una manera d’assegurar que una televisió sigui pública de veritat, i no una agència de col•locació sectària, és que el Parlament, òrgan legítim per elegir càrrecs, demani a universitats, acadèmies, col•legis professionals i entitats cíviques que enviïn historials acadèmics i professionals de candidats i candidates a formar part del Consell de Govern de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). El Parlament decidiria entre aquestes propostes.

Això aquí no interessa. Els partits volen manar a la ràdio i a la televisió col•locant en el Consell persones que no tenen on caure. La fam de poder i la necessitat de donar feina als amics imposa sacrificar l’excel•lència en l’altar de la mediocritat.

Quan vaig dir això en el Parlament foren, paradoxalment, els partits petits (ERC, IC, SI) el qui més combateren la meva idea de que fossin entitats culturals independents les qui proposessin candidatures. És la miopia dels partits progressistes i catalanistes minoritaris. Aquests partits s’han quedat ara sense lloc a l’hora de la repartidora del pastís en el Consell de la CCMA. Els grups minoritaris cal que obrin els ulls a la realitat: les candidatures que proposarien les universitats, posem per cas, els serien favorables pel fet que el professorat més expert és afí a les sensibilitat d’esquerra catalanista. Si la nova llei hagués establert que les universitats presentessin candidatures potser haurien arribat al Parlament les de Joan Subirats, Salvador Cardús, Muriel Casals, Pere Oriol Costa o Joan Botella, per l’Autònoma, i les Marc Carrillo, Ferran Requejo, Josep Gifreu, Eva Pujadas o Guillem López-Casasnovas per la Pompeu Fabra.
Josep Casasús
Josep Maria Casasús

Josep Maria Casasús i Guri (1944), periodista i catedràtic d’Universitat. Doctor en Ciències de la Informació. Ha estat president de la Societat Catalana de Comunicació, i de la Sociedad Española de Periodística. És membre numerari de l’Institut d’Estudis Catalans. Fou cap de redacció a Tele/eXpres i a Catalunya-Express, sotsdirector-secretari general a la Redacció de La Vanguardia i defensor del Lector en el mateix diari, i col•laborador del diari Avui. Fou degà de Comunicació a la Universitat Pompeu Fabra. És el Delegat d'aquesta Universitat a l'Escola Superior de Disseny Elisava. I té la Creu de Sant Jordi.

(8 en total)
Opini sobre la notícia que acaba de llegir.
Comentaris
Informaciówww.elsingular.cat es reserva el dret a no publicar aquelles aportacions que siguin contraries o atemptin contra la Llei, la moral, la dignitat, la bona fe o l'ordre públic, o que infringeixin drets de propietat intel·lectual o industrial. www.elsingular.cat tampoc assumeix cap responsabilitat derivada de l'enllaç a altres webs de tercers, ni dels seus continguts, que es pugui accedir a través del nostre portal.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ferran
05/04/2012 13:01
Per desgracia la radio i televisió publica de casa nostra esta condicionada per la fastigosa quota política de partits enemics mortals de Catalunya..Aquesta maligna influencia la van introduir a tutti pleni els inútils del tripartit. Com això no canviarà, hem de crear un mitja privat liderat per professionals que siguin patriotes i finançat de la nostra butxaca. Si els Catalans no som capaços de aportar una quota per finançar un mitja que ens defensi de les Clavegueres mediaticas d'aquí i d'allà i fer país, doncs tindrem el que ens mereixem.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Bernat
05/04/2012 10:04
Molt bé, Casasús. No estic d'acord amb cup. L'avantatge dels catedràtics és que no s'aferren al càrrec. No el necessiten. Quan acaba el seu servei en un Consell tornen a la seva feina universitària sense haver de pidolar una menjadora. A tots els països amb tradició democràtica els càrrecs de govern els ocupen funcionaris per aquesta raó.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Joan Botella
05/04/2012 02:47
Gràcies per la menció!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
ariel
04/04/2012 23:33
Els nostres líders d'esquerra són massa ingenuus. SEmpre fan el joc als grans partits espanyolistes.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Narcís
04/04/2012 22:03
D'acord amb cup/el de les 11:21!, ço és, dir-ne d'universitat per a aquesta tasca sóna a ' classisme ', classisme de baixa mà, car què compon ser mitjà català així fer l'inrevés dels espanyols com seria no enganys, no mentides, no falsedats, no infàmies, no difamacions, no injúries, no calúmnies àdhuc no omissions/ silencis, no deformar fets històrics, passats i presents o dir-ne la veritat, tota la veritat i res més que la veritat amb .. ser d'origen universitari inclús literatura quina fos? PD: potser el que ens cal són persones no ' conreades '/ d'afavorir ningú .. tan sols la ciutadania catalana! Nota: de bell antuvi, n'hauria d'ésser persona defensora dels valors, principis i característiques catalanes (o les d'àmbit estatal no ho són pel que fa al castellà?)! Anotació al marge: n'és obvi que ha d'ésser un pro català així de país lliure, si més no, no d'envaït a mata-degolla .. com l'escollim n'ha d'ésser d'allò més senzill!
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
Martí
04/04/2012 16:51
És del tot lògic que el PP vagi tenint parcel·les de poder a Catalunya en la mesura que va captant més i més vot socialista. Quan tinguin tants vots com els socialistes, el normal és que tinguin el mateix poder i la mateixa veu mediàtica que els socialistes. O no? Jo trobo que sí. Jo trobo que el normal és això. El normal és que el poder i l'espai mediàtic tinguin relació directa amb les correlacions polítiques. I això, a més de normal, en aquest cas concret també és bo per a Catalunya perquè la satanització diferencial del sucursalisme de dretes només afavoria el vot a l'altre sucursalisme. Que el vot sucursalista estigui més ben repartidet no ens portarà més que beneficis a tots els nacionalistes catalans. A banda que els convergents són tan bledes que, amb ells, la COM continuaria sent sociata. Millor que faci la neteja el PP: almenys algú la farà.
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
josep barceló
04/04/2012 11:53
No cal preocupar-se... CyU ha nomenat a un PePero, Armando Querol, com a Vicepresident de la CCMA i a l'ex director de "Libertad Digital" de Jimenez Lossantos, l'ultra español Pablo Planas, com a director de COM-Ràdio... CyU favorint la "transición nazional", española "of course"...
Notice: Undefined index: REMOTE_ADDR in /home/elsingular.cat/admin/lib/db/cms/Comentario.php on line 53
cup
04/04/2012 11:21
No penso que estar vinculat a la universitat sigui condició necessària ni suficient per desenvolupar amb dignitat l'encàrrec de conseller de l'audiovisual. En quant a la imparcialitat dels teus afins tu mateix t'has fotut baix, Josep.
S'està parlant...
Enquesta
Què creus que en sortirà de la reunió Rajoy-Mas?
Què creus que en sortirà de la reunió Rajoy-Mas?
95 %
1 %
4 %
458 vots
nivram: Quina pregunta la d'avui! D'on no n'hi ha no en pot ra...
Segueix-nos
Vols rebre el Singular?
© ElSingularDigital.cat S.L. 2012
desenvolupament bab software | diseny gràfic l'eixida